WhatsApp Sipariş Hattı: +90 533 192 37 20
 
Ketojenik Diyet nedir?
12 Sep

Ketojenik Diyet nedir?

Yazar: Dyt. Işın YALÇIN Okuma: 34 Yorumlar: 0

Ketojenik Diyet Nedir?

Son günlerde çok duyar olduk 'Ketojenik Diyet' nedir bu diyet? Bu da nereden çıktı? Kim yapmış acaba, bak gördün mü 15 kilo vermiş hem de... O kadar çok şehir efsanesi ve yanlış bilgi dolaşıyor ki etrafta, biraz göz atalım istedik


Ketojenik Diyet; düşük karbonhidrat yüksek oranda yağ içeren bir beslenme düzenidir. Burada karbonhidrattan gelmesi gereken yüzdeyi yağlardan elde etmek hedeflenir... Vücudun keto denilen bir döneme girmesi hedeflenir, başta kolay bir süreç gibi gözükür ancak alışma zamanla olur ve zaman geçtikçe karbonhidrata olan bağımlılık yavaş yavaş ortadan kalkmaya başlar.


Ketojenik diyetin en önemli noktası; glikozu yani karbonhidrat tüketimini kısarak, sağlıklı yağları ve proteinleri önemli düzeyde almaktır. Yani öğünlerimizde yer alan ekmek, hamur ileri ve makarna türevleri yerine sebze, tahıl grubu ve yeşilliklerle doldurmaktır.

Karbonhitrat ve İnsülin

Aslında şu şekilde açıklayabiliriz; vücut az karbonhidrat alacağı için insülinin salgılanan miktarı düşecek ve vücutta daha fazla yağ yakımı meydana gelecektir. Yani beden karbonhidrattan karşılayamadığı enerjiyi yağları yakarak karşılayacaktır. Yağların yakımı sırasında 'keton' cisimcikleri ortaya çıkacak ve beden 'ketosize' girecektir. Oldukça bilimsel oldu ama bunları da bilmekte fayda var, dolayısıyla ketojenik diyeti yapan kişi bedeninin ketosiz evresinde olmasını isteyecektir.


Bu diyeti uygulamadan mutlaka alanında uzman bir diyetisyenle görüşmeniz gerekiyor. Her bedene uygun olmayabilir, her yazımda belirtmek istediğim en temel nokta 'beslenme düzeni bireyseldir' lütfen bilgi kaynaklarına dikkat edelim, bedenimiz ve yaşamımız çok kıymetli...

Ketojenik Diyet ve Yağlar

Ketojenik diyette; hayvansal yağlar yerine bitkisel yağlar tercih edilir. Zeytinyağı oldukça etkilidir, soya ve soyalı ürünler bitkisel protein anlamında zenginlerdir. Et tüketimi elbette olacaktır ancak abartmamakta fayda var... Balık oldukça önemli bir besindir ve mevsiminde mümkünse taze balık tüketilmedir.


Sebzeler keto beslenmede en yakın dostumuz olacaktır. Aklınıza gelebilecek geniş bir skala var sebze gruplarından. Yalnızca nişasta oranı yüksek kan şekerini yükselten sebzelerden kaçınmak gerekiyor; patates, mısır,kuru fasulye mercimek pişmiş havuç gibi.


Günlük sıvı tüketimi oldukça önemlidir, vücudu dehidratasyona sokmadan kilomuza ve bedenimizin gereksinimlerine uygun olarak mutlaka yeterli su tüketmeliyiz.

Sağlıkla,

Işın Yalçın


İlgili Ürünler

Kırmızı 1
18,00₺ Önceki Veriler: 18,00₺

Yoğun tatlı çilek aroması ile C Vitamini bombardımanı ve çileğin içerdiği antioksidanlar sayesinde pırıltılı bir cilt. Yoğun ve posalı yapısıyla tok tutmaya yardımcı.İçerik Bilgisi:Elma, Lime, Çilek Enerji ve Besin Öğeleri /Nutrition Facts 500ml için %RDA* 500ml için Enerji/Energy (kcal) 235,4 12 Protein 2,5 5 Yağ/Fat 1,2 2 Karbonhidrat / Carbonhydrate 57,3 19 Diyet Lifi / Dietary Fiber 2,8 11 *Ortalama 2000kcal diyet baz alınarak hesaplanmıştır. ..

Sepete Ekle
Yeşil 1
18,00₺ Önceki Veriler: 18,00₺

Hem yeşillerin antioksadanlarla dolu detoksifiye edici özelliklerinden ve yüksek lif içeriği ile düşük kalorisi sayesinde  kilo verdirici etkilerinden faydalanın; hem de narenciyenin C vitamini deposundan! Zencefilin bağışıklık güçlendirici ve metabolizma hızlandırıcı etkileri de cabası!İçerik Bilgisi:Elma, Ispanak, Salatalık, Zencefil, Lahana, Limon, Portakal Enerji ve Besin Öğeleri /Nutrition Facts 500ml için %RDA* 500ml için Enerji/Energy (kcal) 217,4 11 Protein 6,7 13 Yağ/Fat 1,5 2 Karbonhidrat / Carbonhydrate 49,9 17 Diyet Lifi / Dietary Fiber 3,0 12 *Ortalama 2000kcal diyet baz alınarak hesaplanmıştır. ..

Sepete Ekle
Turuncu 1
18,00₺ Önceki Veriler: 18,00₺

Ödem atıcılar, metabolizma hızlandırıcılar ve bağışıklık sistemini güçlendirenler bir arada! Ayrıca Ananasın içerdiği bromelainin  antiinflamatuar etkileriyle harika bir spor eşlikçisi.İçerik Bilgisi:Elma, Kiwi, Limon, Portakal, Ananas Enerji ve Besin Öğeleri /Nutrition Facts 500ml için %RDA* 500ml için Enerji/Energy (kcal) 268,8 13 Protein 3,6 7 Yağ/Fat 1,1 2 Karbonhidrat / Carbonhydrate 67,8 23 Diyet Lifi / Dietary Fiber 2,8 11 *Ortalama 2000kcal diyet baz alınarak hesaplanmıştır. ..

Sepete Ekle
Yeşil -S 1
20,00₺ Önceki Veriler: 20,00₺

Antioksidan ve anti-inflamatuar özellikleriyle superfood Spirulina, yeşillerin ve narenciyenin vitaminleriyle birleşince ortaya bir bağışıklık sistemi  bombası çıktı! Günlük vitamin mineraller içeren bu süper yeşil, ödem atıcı etkisi ile kilo vermeye yardımcı, bağırsak dostu yapısıyla hazımsızlığa da birebir.İçerik Bilgisi:Spirulina, Maydanoz, Elma, Salatalık, Lahana, Limon, Portakal Enerji ve Besin Öğeleri /Nutrition Facts 500ml için %RDA* 500ml için Enerji/Energy (kcal) 212,9 11 Protein 9,6 19 Yağ/Fat 2,1 3 Karbonhidrat / Carbonhydrate 47,0 16 Diyet Lifi / Dietary Fiber 2,8 11 *Ortalama 2000kcal diyet baz alınarak hesaplanmıştır. ..

Sepete Ekle

İlgili Yorumlar

Yorum Yaz

Instagram@Juicityistanbul